Kansen voor managers

De 7 principes van beïnvloeding in B2B-marketing

Wanneer een B2B-verkoper je een gratis testproduct aanbiedt, is dit allesbehalve gratis. De achterliggende gedachte is namelijk dat je je geroepen zult voelen om deze gulhartigheid te belonen. Deze vorm van beïnvloeding kan er zelfs in resulteren dat je uiteindelijk meer geld spendeert dan jij – of de verkoper – in gedachten had. En deze quid pro quo-benadering is slechts het topje van de ijsberg van de psychologische mechanismen die

De productiviteit verhogen met één dag per maand

De gedachte achter gezondheidsprogramma’s voor bedrijven is zorgen voor omstandigheden waaronder werknemers zolang mogelijk kunnen functioneren. Voor het bedrijf levert dit als bonus kostenbesparing op door verminderde absentie en de kosten van ziekteverzekering. Maar uit een studie van de University of California en Washington University blijkt dat ze ook de productiviteit verhogen. Gezondheidsprogramma’s en productiviteit De onderzoekers bestudeerden drie jaar lang medische en productiviteitsdata van de werknemers van een industriële

10 stappen voor een optimale Facebookcampagne

Social media marketing is essentieel voor je bedrijfsgroei, maar het opzetten van een Facebookcampagne kan de eerste keer nogal overweldigend zijn. Een goede voorbereiding zorgt ervoor dat je niet onnodig veel tijd, geld en energie aan je campagne spendeert. Welke stappen helpen je om optimaal gebruik te maken van je middelen bij het opzetten van een Facebookcampagne? 1. Stel een duidelijk doel op Voordat je aan de campagne begint moet

Veel managers misinterpreteren klanttevredenheid

Ondanks de miljoenen die bedrijven spenderen om informatie te vergaren over de klanttevredenheid, zijn managers vaak niet in staat om de verwachtingen van de klant te begrijpen. Dat blijkt uit een onderzoek van Indiana University’s Kelley School of Business. Misinterpretatie van klanttevredenheid De onderzoekers vergeleken de antwoorden van 70 duizend Amerikaanse klanttevredenheidsonderzoeken met die van 1068 managers op dezelfde vragen. Hieruit kwam naar voren dat managers uit verschillende branches de

Waardevol werk voor duurzame inzetbaarheid

In Nederland is sprake van een vergrijzing van de bevolking. Dit houdt in dat het percentage van mensen dat 65 jaar en ouder is sterk zal groeien de komende jaren. De belangrijkste reden hiervoor is dat steeds meer babyboomers, de mensen die zijn geboren tussen 1946 en 1970, de leeftijd van 65 jaar bereiken. Waar in 2012 nog 2,7 miljoen mensen boven de 65 waren, zal dit aantal volgens de

De veranderende rol van de agile professional

De theorie is één, de uitvoering is een tweede. Agile ondernemen kan op papier de uitgelezen oplossing zijn voor een organisatie, maar de concrete toepassing vergt nog wel aanpassingsvermogen, zelfkennis en verantwoordelijkheidsgevoel van de individuele werknemer. Waar een organisatiestructuur verandert, veranderen werknemers mee. Althans, dat is natuurlijk wel de bedoeling. Bij de transitie naar een agile of scrum werkvorm is een goede basis en een gemeenschappelijk doel daarom van groot

Fundamenten voor meer totaalwaarde

Sinds mensenheugenis werkt onze maatschappij volgens het principe take, make, waste, waarbij grondstoffen tot producten worden gemaakt die aan het einde van hun levensduur worden weggegooid. Dit lineaire model heeft echter een groot nadeel. Het veroorzaakt vervuiling en op den duur uitputting van grondstoffen. Daarmee plegen we roofbouw op onze planeet. Een circulair model biedt gelukkig mogelijkheden om het tij te keren. Naast de ecologische moraal achter dit principe, is

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'