Sales

Groothandel begint 2018 met hogere omzet

De omzet in de groothandel was in het eerste kwartaal van 2018 1,9 procent hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dit is de laagste jaar-op-jaartoename in twee jaar. De omzet groeide onder andere door hogere grondstofprijzen, meer vraag naar bouwmaterialen en een hogere melkprijs. De verder dalende graanprijs drukte de omzet. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers. Omzetgroei In de industrie werd meer geïnvesteerd in

Veranderd koopgedrag door YouTubevloggers

Nederlandse vloggers bereiken aantallen op YouTube van meer dan een miljoen abonnees. De meest bekeken Nederlandse vlog van 2017 haalde zelfs 3.9 miljoen kijkers. Met weinig middelen bereiken ze een groot publiek. Dat is interessant voor de reclamewereld. Je hebt een groot bereik zonder dat er zendtijd gekocht hoeft te worden en de doelgroep is specifieker dan op radio of tv. Het Commissariaat voor de Media concludeerde dat in 75%

Omzet autosector stijgt voor derde jaar op rij

De omzet in de auto- en motorbranche is in 2017 voor het derde opeenvolgende jaar toegenomen. Er werd ruim 4 procent meer omgezet dan in 2016. In de personenautobranche steeg de omzet het sterkst. Het aantal vacatures nam toe en ondernemers ervaren vaker een tekort aan arbeidskrachten. Dit meldt het CBS in de Kwartaalmonitor Auto- en motorbranche. In alle kwartalen van 2017 was de omzet hoger. Ook in het vierde

Consument onveranderd positief

De stemming onder consumenten is in januari 2018 nauwelijks veranderd, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen komt uit op 24, tegen 25 in december 2017. Het oordeel over het economisch klimaat verandert niet. De koopbereidheid daalt een fractie. Met 24 ligt het consumentenvertrouwen in januari ruim boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (- 3). Het vertrouwen bereikte in januari 2000 de hoogste stand ooit (36). Het dieptepunt werd bereikt

Onzekerheid bij mobiele betalingen

Mobiele betalingen in webshops worden minder vaak afgemaakt. Dat concluderen onderzoekers van de University of East Anglia (UEA). Onzekerheid van de consument Hoewel mobiele apps steeds populairder worden voor online aankopen, worden de winkelwagentjes vaker verlaten dan bij betalingen via de desktop. Volgens onderzoeksbureau Criteo zijn mobiele betalingen in de internationale e-commerce met ongeveer 46 procent toegenomen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2016. Maar slechts 27 procent van

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'