E-commerce

De psychologische factoren bij online reviews

Een nieuw onderzoek onthult hoe psychologische factoren van invloed kunnen zijn op online reviews en het beschrijven van ervaringen. Onderzoekers van de University of East Anglia (UEA) beweren dat de tijd tussen de consumptie van een product of dienst en het schrijven van een recensie de uiteindelijke beoordeling kan beïnvloeden. In- en uitzoomen De onderzoekers ontdekten dat hoe eerder klanten een beoordeling plaatsen, hoe meer ze nog in staat waren

Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop) om de gewenste aankoop te realiseren. De kans dat een consument uiteindelijk een bestelling plaatst is liefst 70% hoger wanneer de online klant begint op een smartphone en tijdens het

1,5 miljard euro uitgegeven bij Europese webwinkels

Nederlandse consumenten hebben in het vierde kwartaal van 2017 voor ongeveer 400 miljoen euro uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels gevestigd binnen de Europese Unie. Hiermee komen de uitgaven bij deze Europese webshops in 2017 uit op ongeveer 1,5 miljard euro. Dit meldt het CBS op basis van lopend big data onderzoek naar de online uitgaven van Nederlanders bij buitenlandse webwinkels. Het gaat hier om online aankopen van goederen door

4 regels voor betere content marketing

In het afgelopen decennium is content marketing een belangrijke discipline geworden in het communicatievakgebied, en er worden steeds meer journalisten en redacteurs ingehuurd om blogs, nieuwsbrieven en andere teksten te schrijven. Maar wat is content marketing eigenlijk? En hoe kan het optimaal toegepast worden? Content marketing Het idee is simpel: trek potentiële klanten aan met content die relevant is voor elke fase van de customer journey, en pluk vervolgens de

De geloofwaardigheid van betaalde online productbeoordelingen

Consumenten baseren aankoopbeslissingen steeds vaker op online productbeoordelingen. Bedrijven bieden mensen dan ook steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Dr. Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Zij ontdekte dat consumenten online productbeoordelingen meer vertrouwen wanneer recensenten een hoger bedrag betaald krijgen. Online productbeoordelingen Eerder onderzoek toont aan

Onzekerheid bij mobiele betalingen

Mobiele betalingen in webshops worden minder vaak afgemaakt. Dat concluderen onderzoekers van de University of East Anglia (UEA). Onzekerheid van de consument Hoewel mobiele apps steeds populairder worden voor online aankopen, worden de winkelwagentjes vaker verlaten dan bij betalingen via de desktop. Volgens onderzoeksbureau Criteo zijn mobiele betalingen in de internationale e-commerce met ongeveer 46 procent toegenomen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2016. Maar slechts 27 procent van

Nieuwe methode om datalekken te ontdekken

Computerwetenschappers hebben een nieuwe methode ontwikkeld om datalekken op te sporen. Met deze methode kunnen ze achterhalen of websites gehackt zijn door de activiteit van bijbehorende emailadressen te meten. Datalekken komen overal voor Voorafgaand aan het ontwikkelen van de methode deden de wetenschappers een onderzoek van anderhalf jaar. In die periode kwamen ze erachter dat bijna 1 procent van de 2300 geteste websites getroffen was door datalekken. Het bereik en

De invloed van het vertonen van verkoop- en voorraadcijfers

Als er in een kledingwinkel een stapel truien ligt die duidelijk kleiner is dan de rest, gaan deze truien vaak nog beter verkopen. Dat komt doordat mensen denken dat ze met die trui de beste deal hebben of het meeste met de mode meegaan. Onderzoekers Yongfu He en Harmen Oppewal van de Monash Business School hebben nu aangetoond dat het vertonen van verkoop- en voorraadcijfers ook van invloed is in

3 commerciële toepassingen van Artificial Intelligence

Er is geen twijfel over mogelijk dat Artificial Intelligence een steeds grotere rol gaat spelen in de industrie en het bedrijfsleven. Moderne auto’s, drones en smartphones maken al gebruik van AI, en dit roept natuurlijk de vraag op hoe deze technologische ontwikkeling verder omarmd kan worden. Artificial Intelligence in het bedrijfsleven Het wetenschapsgebied van AI is gefocust op het ontwikkelen van digitale systemen. Deze systemen ontwikkelen bepaalde procedures op basis

Sociale bewijskracht in de consumentenkeuze

Bij het uitkiezen van een nieuw telefoonhoesje of het boeken van een hotel vertrouwen we vaak op de keuze van anderen: het principe van sociale bewijskracht. Maar uit onderzoek blijkt dat deze informatie niet altijd even goed gebruikt wordt. Sociale bewijskracht in de E-commerce “Het komt erg veel voor dat websites en apps zowel de gemiddelde score van een product laten zien als het aantal recensies. Ons onderzoek suggereert dat

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'