Marketing

4 regels voor betere content marketing

In het afgelopen decennium is content marketing een belangrijke discipline geworden in het communicatievakgebied, en er worden steeds meer journalisten en redacteurs ingehuurd om blogs, nieuwsbrieven en andere teksten te schrijven. Maar wat is content marketing eigenlijk? En hoe kan het optimaal toegepast worden? Content marketing Het idee is simpel: trek potentiële klanten aan met content die relevant is voor elke fase van de customer journey, en pluk vervolgens de

De bedrijfsreputatie verbeteren met ‘menselijke’ Tweets

In tijden van Facebook-dataleaks, het dubbele aantal tekens op Twitter en de overname van Instagram en Snapchat weten bedrijven niet meer waar ze moeten beginnen als ze online contact zoeken met de consument. Het promotieonderzoek van Corné Dijkmans biedt solaas; bedrijven moeten gebruik maken van een ‘menselijke’ conversatiestijl via social media, ook een goede tip voor Facebook zelf. Verbeteren van de bedrijfsreputatie De reputatie van bedrijven is het afgelopen decennium

De geloofwaardigheid van betaalde online productbeoordelingen

Consumenten baseren aankoopbeslissingen steeds vaker op online productbeoordelingen. Bedrijven bieden mensen dan ook steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Dr. Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Zij ontdekte dat consumenten online productbeoordelingen meer vertrouwen wanneer recensenten een hoger bedrag betaald krijgen. Online productbeoordelingen Eerder onderzoek toont aan

Consument interesseert zich in herkomst varkensvlees

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Consumenten willen vooral informatie over de wijze waarop de varkens worden gehouden. Verkoop van varkensvlees Ruim de helft van de Nederlandse consumenten kiest voor

De gezondheidseffecten van verstelbare bureaus

Actieve werkplekken met verstelbare bureaus en zelfs loopbanden zijn de laatste tijd een enorme hit, en zouden wonderen doen voor het verbeteren van de fysieke gezondheid, de lichaamshouding en het verminderen van stress. Maar zijn deze gezondheidseffecten wel wetenschappelijk vastgesteld? Of is het niets meer dan een ordinaire marketingstunt? Finse onderzoekers hebben de proef op de som genomen en neigen naar het laatste: de gezondheidseffecten van verstelbare bureaus zijn net

Nieuw computermodel om emoticons te ontcijferen

Hoewel de like-button op Facebook nog steeds de meest gebruikte manier is om digitale waardering kenbaar te maken, kan een nieuw computermodel gebruikers en bedrijven helpen om beter te begrijpen hoe mensen zich voelen. Dat suggereren onderzoekers van Penn State University. Ontcijferen van emoticons Voor het onderzoek ontwikkelden de onderzoekers een computermodel dat in de toekomst gebruikt kan worden om “de reacties van mensen op Facebook-berichten te voorspellen,” zegt Jason

4 marketingstrategieën voor kleine bedrijven

Een van de grootste problemen voor kleine bedrijven is dat er meestal te veel werk is voor te weinig mensen. Grote organisaties kunnen verschillende afdelingen opzetten voor de verkoop en marketing van producten en diensten, maar het mkb heeft die luxe vaak niet. Welke 4 marketingstrategieën kunnen kleine bedrijven dus toepassen om toch mee te spelen met de grotere jongens? 1. Creëren en verzenden van geautomatiseerde mails Emailmarketing is een

De merkimpact van adverteren op social media

Een breed opgezet onderzoek van Oxford University en onderzoeksbureau Kantar Millward Brown toont aan dat adverteren op social media enorm effectief kan zijn voor de merkimpact op de lange termijn. De menselijke benadering lijkt hierbij het beste te werken. De studie, die onderdeel was van het Oxford Future of Marketing Initiative, werd uitgevoerd door marketingprofessor Andrew Stephen en zijn collega Felipe Thomaz. Effectiviteit van social media In de eerste grootschalige

Sociale bewijskracht in de consumentenkeuze

Bij het uitkiezen van een nieuw telefoonhoesje of het boeken van een hotel vertrouwen we vaak op de keuze van anderen: het principe van sociale bewijskracht. Maar uit onderzoek blijkt dat deze informatie niet altijd even goed gebruikt wordt. Sociale bewijskracht in de E-commerce “Het komt erg veel voor dat websites en apps zowel de gemiddelde score van een product laten zien als het aantal recensies. Ons onderzoek suggereert dat

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'