Marketing

De gezondheidseffecten van verstelbare bureaus

Actieve werkplekken met verstelbare bureaus en zelfs loopbanden zijn de laatste tijd een enorme hit, en zouden wonderen doen voor het verbeteren van de fysieke gezondheid, de lichaamshouding en het verminderen van stress. Maar zijn deze gezondheidseffecten wel wetenschappelijk vastgesteld? Of is het niets meer dan een ordinaire marketingstunt? Finse onderzoekers hebben de proef op de som genomen en neigen naar het laatste: de gezondheidseffecten van verstelbare bureaus zijn net

Nieuw computermodel om emoticons te ontcijferen

Hoewel de like-button op Facebook nog steeds de meest gebruikte manier is om digitale waardering kenbaar te maken, kan een nieuw computermodel gebruikers en bedrijven helpen om beter te begrijpen hoe mensen zich voelen. Dat suggereren onderzoekers van Penn State University. Ontcijferen van emoticons Voor het onderzoek ontwikkelden de onderzoekers een computermodel dat in de toekomst gebruikt kan worden om “de reacties van mensen op Facebook-berichten te voorspellen,” zegt Jason

4 marketingstrategieën voor kleine bedrijven

Een van de grootste problemen voor kleine bedrijven is dat er meestal te veel werk is voor te weinig mensen. Grote organisaties kunnen verschillende afdelingen opzetten voor de verkoop en marketing van producten en diensten, maar het mkb heeft die luxe vaak niet. Welke 4 marketingstrategieën kunnen kleine bedrijven dus toepassen om toch mee te spelen met de grotere jongens? 1. Creëren en verzenden van geautomatiseerde mails Emailmarketing is een

De merkimpact van adverteren op social media

Een breed opgezet onderzoek van Oxford University en onderzoeksbureau Kantar Millward Brown toont aan dat adverteren op social media enorm effectief kan zijn voor de merkimpact op de lange termijn. De menselijke benadering lijkt hierbij het beste te werken. De studie, die onderdeel was van het Oxford Future of Marketing Initiative, werd uitgevoerd door marketingprofessor Andrew Stephen en zijn collega Felipe Thomaz. Effectiviteit van social media In de eerste grootschalige

Sociale bewijskracht in de consumentenkeuze

Bij het uitkiezen van een nieuw telefoonhoesje of het boeken van een hotel vertrouwen we vaak op de keuze van anderen: het principe van sociale bewijskracht. Maar uit onderzoek blijkt dat deze informatie niet altijd even goed gebruikt wordt. Sociale bewijskracht in de E-commerce “Het komt erg veel voor dat websites en apps zowel de gemiddelde score van een product laten zien als het aantal recensies. Ons onderzoek suggereert dat

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'