Marketing

Structuur en uitstraling zorgt voor terugkerende klanten

Het is belangrijk voor bedrijven dat klanten terugkeren nadat ze ooit in zee zijn gegaan met de producten of services. Echter is dit nog zo makkelijk niet omdat er vaak een hele hoop concurrentie is die jouw percentage marktaandeel graag in bezit willen krijgen. Toch zijn er meerdere aspecten waar je op kunt letten als bedrijf om je klanten op een langer termijn te behouden. Uitstraling Tijdens de piekende coronatijd,

Creatieve reclame zorgt voor groeimogelijkheden

Het is een steeds lastigere opgaven om op een creatieve maar vooral originele manier reclame te maken. De concurrentie binnen het bedrijfsleven is killend, en bedrijven moeten steeds meer reclame maken en campagnes voeren voor een steeds kleiner stukje marktaandeel. Echter zijn er weldegelijk nog goede manieren om reclame te maken waarmee er daadwerkelijk een voorsprong gecreëerd wordt op de concurrentie. Welke manieren er allemaal mogelijk zijn, zocht Mijn Zakengids

Creativiteit belangrijker dan de meeste ondernemingen denken

Ondanks de lange covid periode worden er nog altijd vele ondernemingen gestart. De concurrentie is voor vele lokale bedrijven dan ook killend. Echter is het zo dat vele bedrijven en ondernemingen op eenzelfde manier reclame maken voor het product of dienst wat ze verkopen. Wat er dus te kort komt bij vele marketingstrategieën is creativiteit. Hoe een bedrijf of onderneming dan wel boven de concurrentiestrijd uit kan springen in de

Bedrukte bidons meest populaire relatiegeschenk van sportscholen en sportwinkels

In deze wereld waar iedereen loopt, fietst, wandelt of sportief bezig is, is de bidon een accessoire voor iedereen geworden. Met name bij sportscholen, sportclubs en sportwinkel worden bedrukte bidons weggeveen als relatiegeschenk. Maar ook voor uw bedrijf is het een slim idee om met je bedrijf te profiteren via deze trend. Bidons bedrukken met je logo heeft een positieve en sportieve uitstraling en kan worden ingezet als een krachtig

Funshoppen maakt gelukkig

Mensen die aan funshoppen doen worden vaak als ‘materialistisch’ gekenschetst. Doorgaans wordt dat gezien als een ‘slechte’ eigenschap. De meeste mensen worden niet graag door anderen als materialistisch bestempeld. Promovenda Esther Jaspers laat in haar onderzoek zien dat materialisme als ‘slecht’ beoordelen te ongenuanceerd is. Ze toont aan dat dingen kopen en bezitten omdat je daar plezier aan beleeft, bijdraagt aan levensgeluk, en dat het bezitten van spullen als een

Moeten bedrijven altijd reageren op online recensies?

Steeds meer bedrijven hebben een eigen Facebook-, LinkedIn- of recensiepagina waarop klanten hun positieve of negatieve ervaringen kunnen delen. Maar hoe wenselijk is het eigenlijk om klanten een dergelijk podium te bieden, en moet je juist wel of niet reageren op de recensies? Nieuw onderzoek toont namelijk aan dat het reageren op slechte online recensies het aantal negatieve reacties juist kan verhogen. Invloed van online recensies In het onderzoek werd

Beter adverteren door volgen van slaap-waakritme

Bedrijven investeren in toenemende mate hun marketingbudget in social media. Het vergroten van traffic en advertentie-inkomsten door strategische contentplanning blijkt echter niet makkelijk, door de vele manieren waarop men dit kan aanpakken. Nieuw onderzoek gepubliceerd in de Journal of Marketing laat zien dat digitale advertentie-inkomsten kunnen worden vergroot door het simpelweg volgen van de slaap-waakritme van het targetpubliek. Adverteren op social media Het onderzoek toont aan dat het afstemmen van

Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop) om de gewenste aankoop te realiseren. De kans dat een consument uiteindelijk een bestelling plaatst is liefst 70% hoger wanneer de online klant begint op een smartphone en tijdens het

Testosteronniveau bepaalt voorkeur luxeartikelen

Sommige mannen kunnen geen genoeg krijgen van luxegoederen zoals dure accessoires, gadgets en designerkleding. Wetenschappers van onder meer de California Institute of Technology (Caltech) hebben de reden voor dit verlangen ontdekt. Volgens hen beïnvloedt testosteron de voorkeur van een man voor merken die als statussymbolen worden beschouwd. Een hoger niveau van testosteron maakt het waarschijnlijker om een dure sportwagen te verkiezen boven een eenvoudige hatchback. De bevindingen staan in het

Inspelen op jaloezie kan averechts werken

Al tientallen jaren wordt er door marketeers ingespeeld op menselijke emoties als jaloezie om geld in het laatje te krijgen. Maar werkt die benadering eigenlijk wel? Uit een onderzoek van de UBC Sauder School of Business blijkt dat het twee kanten op kan gaan, en dit is grotendeels afhankelijk van het zelfvertrouwen van de consument. Jaloezie, zelfvertrouwen en consumentengedrag Hoewel er al lange tijd gebruik wordt gemaakt van vergelijkingsdrang, is

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'