Ondanks de lange covid periode worden er nog altijd vele ondernemingen gestart. De concurrentie is voor vele lokale bedrijven dan ook killend. Echter is het zo dat vele bedrijven en ondernemingen op eenzelfde manier reclame maken voor het product of dienst wat ze verkopen. Wat er dus te kort komt bij vele marketingstrategieën is creativiteit. Hoe een bedrijf of onderneming dan wel boven de concurrentiestrijd uit kan springen in de stad waar zij gevestigd zijn, zocht Mijn Zakengids voor je uit.

Sociale media
Natuurlijk is het nog altijd goed om je sociale media op orden te hebben. Klanten binnenhalen via kanalen zoals Instagram, Facebook, Twitter en nog vele andere platforms is nog altijd innovatief en je kan er groot bereik mee opbouwen. Echter is het wel belangrijk om goed actief te blijven op de kanalen en interactief te zijn met je volgers. Zo zou je een kleine prijsvraag kunnen organiseren via Instagram stories of via Q&A’s aan jou volgers vragen wat ze nu precies zoeken in jouw product of dienst. Zo maak je het voor jezelf mogelijk om de klanten dichtbij te houden, creatief reclame te produceren en ook nog is een klein beetje marktinformatie te verzamelen voor de onderneming

Back to basic
Een vorm van marketing die de laatste jaren heel erg onderschat is, maar ondertussen langzaam weer aan het terugkomen is, zijn het gebruik van flyers en posters. Vooral voor lokale en kleinere ondernemingen kan deze vorm van marketing heel erg goed werken. Flyers drukken hoeft helemaal niet veel te kosten en kan ontzettend goed de aandacht op eisen van potentiële klanten die vaak te vinden zijn in de buurt van je lokale onderneming. Het is dan wel verstandig om deze flyers uit te delen op plekken die niet te toeristisch zijn.

Naast flyers kan je dus ook posters afdrukken om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Deze vorm van marketing is voor bijvoorbeeld festivalorganisaties of discotheken nooit verdwenen maar wordt door vele ondernemingen eigenlijk niet als optie gezien. Dit terwijl wanneer een poster op een goede manier ontworpen is en op een juiste strategische plek opgehangen wordt, het voor enorm veel nieuwe klanten en naamsbekendheid kan zorgen.

Niks is te gek met de juiste creatieve mindset. Het is belangrijk dat je origineel bent ten opzichte van je concurrentie, zoals je leest hoeft dat helemaal niet moeilijk te zijn als je als ondernemer maar bewust bent van alle opties die er zijn.