HR
Een heidag is hét moment om met je team afstand te nemen van de dagelijkse hectiek. Even weg van de inbox, vergaderzalen en targets, om samen te reflecteren, richting te bepalen en nieuwe energie op te doen. Maar een succesvolle heidag komt niet vanzelf. Zonder duidelijke voorbereiding en structuur wordt het al snel een gezellige dag zonder blijvend resultaat. In dit artikel lees je hoe je heidagen organiseert die écht
Toen vlak voor Kerst wederom een lock-down werd aangekondigd, was dat een kleine ramp voor vele retailers. Uitgerekend het moment dat de grootste aantallen verkopen met de hoogste marge moesten plaatsvinden moesten retailers de winkel voor het tweede opeenvolgende jaar sluiten. HR medewerkers die nog geen eindejaarscadeautje hadden gekocht, moesten stel op sprong creatief omgaan met de invulling hiervan. Zo werden er dit jaar vele digitale cadeaukaarten ingekocht als eindejaarsgeschenk,
Het geven van cadeaukaarten of gift cards is een veelvoorkomende manier voor werkgevers om waardering te tonen aan hun werknemers. Het is een simpele en effectieve manier om hun harde werk en toewijding te erkennen. Belastingvrije gift aan personeel binnen WKR De werkkostenregeling (WKR) is een fiscale regeling die sinds 2015 in Nederland van kracht is. De WKR bepaalt dat werkgevers 1,7% van de totale fiscale loonsom van het bedrijf
Wil jij ook meer uit je mensen binnen je organisatie halen? Dan is het een goed idee om je HR-administratie te automatiseren. Dat hoeft zeker niet ingewikkeld te zien of veel tijd te kosten. Integendeel! Het proces van automatiseren gebeurt overzichtelijk en laagdrempelig. Als je het maar goed aanpakt. Benieuwd hoe? Met de volgende stappen helpen we jou goed op weg. Stap 1: Inzicht in je huidige systeem Begin met
Als je bedrijfskleding aan gaat schaffen, kom je erachter dat er veel keuze is en dat het toch nog best een flink werkje is. Er is namelijk ontzettend veel keuze, en je wil niet een verkeerde keuze maken aangezien het toch best een investering is. Waar moet je precies op letten als je de zoektocht naar geschikte bedrijfskleding start? Lees het hier. 1: Heeft het genoeg pasvormen? Je wil natuurlijk
Door de lockdown wordt het geven van een eindejaarsgeschenk aan persoonlijk. De Giftomatic cadeau app komt als geroepen. Deze app maakt het mogelijk om een digitale cadeaukaart te geven. De app draait in hoge mate om het personaliseren van het geschenk waardoor een compleet nieuwe ervaring ontstaat. Hierin zijn video effecten verwerkt, en kunt u cadeaus voorselecteren. Aangesloten partners zijn onder andere Wehkamp, Bol.com, Hema en de VVV online cadeaucode.
Als het goed gaat met je bedrijf, kun je gedachten ontwikkelen om uit te breiden naar het buitenland. Daar kan immers ook markt zijn voor jouw producten of diensten. Maar dat is natuurlijk wel een hele onderneming. In het buitenland wordt in de meeste gevallen een andere taal dan het Nederlands gesproken, en er zal hoe dan ook een cultuurverschil zijn dat je zeker niet moet negeren als je er
Via de Werkgevers Kosten Regeling (WKR) is het mogelijk om uw medewerkers onbelast te belonen. Uiteraard draagt de werkgever deze kosten, maar krijgt hier gemotiveerde personeelsleden voor terug. Elk kalenderjaar mocht er tot maximaal 1,2% van de totale loonsom van alle medewerkers tezamen geschonken worden aan het personeel. Dit percentage is voor 2020 nu opgehoogd tot 1,7%. Bij een totale loonsom van €400.000 mocht er tot €4.800 onbelast worden gegeven,
HR medewerkers hebben moeite met het vinden van een geschikt cadeau op afstand, terwijl het dit jaar belangrijker is dan ooit. Voor de meeste HR professionals staat “employee engagement” in de top-3 prioriteitenlijst omdat de afstand tussen werkgever en werknemer groeit door het vele thuiswerken. Dit is een groot nadeel en ook het FD schrijft dat de aanvankelijke euforie over thuiswerken inmiddels wegebt. Op events van IMA Europe is in
De meeste ondernemers krijgen er vroeg of laat mee te maken: een medewerker die zwanger is en met zwangerschapsverlof gaat. Dit kan veel impact hebben op de werkvloer en de dagelijkse bedrijfsvoering aangezien de medewerkster minimaal 16 weken niet voor het bedrijf zal werken. Helaas gaat niet ieder bedrijf hier goed mee om. Op welke manier wordt het van de werkgever verwacht zich op te stellen? Hoe hou je het