HR

Je HR-administratie automatiseren: zo pak je het aan

Wil jij ook meer uit je mensen binnen je organisatie halen? Dan is het een goed idee om je HR-administratie te automatiseren. Dat hoeft zeker niet ingewikkeld te zien of veel tijd te kosten. Integendeel! Het proces van automatiseren gebeurt overzichtelijk en laagdrempelig. Als je het maar goed aanpakt. Benieuwd hoe? Met de volgende stappen helpen we jou goed op weg. Stap 1:  Inzicht in je huidige systeem Begin met

Hier let je op bij het aanschaffen van bedrijfskleding

Als je bedrijfskleding aan gaat schaffen, kom je erachter dat er veel keuze is en dat het toch nog best een flink werkje is. Er is namelijk ontzettend veel keuze, en je wil niet een verkeerde keuze maken aangezien het toch best een investering is. Waar moet je precies op letten als je de zoektocht naar geschikte bedrijfskleding start? Lees het hier. 1: Heeft het genoeg pasvormen? Je wil natuurlijk

Eindejaarsgeschenk geven op afstand? Giftomatic is de leukste cadeau app van 2020

Door de lockdown wordt het geven van een eindejaarsgeschenk aan persoonlijk. De Giftomatic cadeau app komt als geroepen. Deze app maakt het mogelijk om een digitale cadeaukaart te geven. De app draait in hoge mate om het personaliseren van het geschenk waardoor een compleet nieuwe ervaring ontstaat. Hierin zijn video effecten verwerkt, en kunt u cadeaus voorselecteren. Aangesloten partners zijn onder andere Wehkamp, Bol.com, Hema en de VVV online cadeaucode.

Hoe pak je het rekruteren van personeel voor je nieuwe buitenlandse vestiging aan?

Als het goed gaat met je bedrijf, kun je gedachten ontwikkelen om uit te breiden naar het buitenland. Daar kan immers ook markt zijn voor jouw producten of diensten. Maar dat is natuurlijk wel een hele onderneming. In het buitenland wordt in de meeste gevallen een andere taal dan het Nederlands gesproken, en er zal hoe dan ook een cultuurverschil zijn dat je zeker niet moet negeren als je er

WKR verruimd naar 1,7%, cadeaubon in opmars

Via de Werkgevers Kosten Regeling (WKR) is het mogelijk om uw medewerkers onbelast te belonen. Uiteraard draagt de werkgever deze kosten, maar krijgt hier gemotiveerde personeelsleden voor terug. Elk kalenderjaar mocht er tot maximaal 1,2% van de totale loonsom van alle medewerkers tezamen geschonken worden aan het personeel. Dit percentage is voor 2020 nu opgehoogd tot 1,7%. Bij een totale loonsom van €400.000 mocht er tot €4.800 onbelast worden gegeven,

Leuk en origineel cadeau voor medewerkers lastig voor HR

HR medewerkers hebben moeite met het vinden van een geschikt cadeau op afstand, terwijl het dit jaar belangrijker is dan ooit. Voor de meeste HR professionals staat “employee engagement” in de top-3 prioriteitenlijst omdat de afstand tussen werkgever en werknemer groeit door het vele thuiswerken. Dit is een groot nadeel en ook het FD schrijft dat de aanvankelijke euforie over thuiswerken inmiddels wegebt. Quizzes en cadeaus voor personeel als hulpmiddel

De opmars van de cadeaukaart in het bedrijfsleven

Een vraagstuk waar HR professionals vaak mee te maken krijgen, is hoe de medewerkers te motiveren zijn teneinde langer in dienst te blijven. Helemaal nu de krapte op de arbeidsmarkt een toenemende druk legt op dit vraagstuk, lijken cadeaukaart uitgevers te profiteren. Volgens vele onderzoeken is de beste vorm van motivatie een inhoudelijke die komt vanuit de leidinggevende, maar externe prikkels leveren een onmiskenbare bijdrage. De cadeaukaart is een middel

Strategisch managen van talenten laat mensen bloeien en groeien

Medewerkers die de ruimte krijgen om zich te ontplooien zullen hun talenten aanwenden om de doelstellingen van de organisatie te halen. Voor hiërarchische structuren en functietitels is geen plaats meer, voor eigen verantwoordelijkheid juist wel. Onlangs trof een collega van Lidewey van der Sluis, hoogleraar Strategisch Talentmanagement aan de Nyenrode Business Universiteit, een enthousiaste schoonmaakster die elke dag opnieuw haar uiterste best deed de boel er op de universiteit fris

De kracht van dankbaarheid op de werkvloer

Als je wist dat het tonen van dankbaarheid een win-winsituatie oplevert voor zowel jouw leven als die van je collega’s, zou je het dan vaker doen? In een nieuw onderzoek van Portland State University is namelijk een verband gevonden tussen het tonen van dankbaarheid op de werkvloer en de fysieke en mentale gezondheid van de ‘gewaardeerde’ collega. Gezondheidsvoordelen van dankbaarheid Het onderzoek, dat bestond uit een steekproef onder een groep

5 best practices voor een succesvolle salesafdeling

Hoewel de salesafdeling voor elk bedrijf van even groot belang is, verschillen de verkoopresultaten tussen organisaties enorm. Dit roept de vraag op welke strategieën succesvolle bedrijven gebruiken om hun salesmedewerkers optimaal te laten presteren. Uit een wereldwijde enquête onder zo’n 1200 respondenten (salesmanagers én verkoopmedewerkers) van onderzoeksbureau McKinsey zijn 5 best practices gekomen die het kaf van het koren scheiden. 1. Capaciteitsopbouw voor de lange termijn Bedrijfsleiders in organisaties die

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'