E-commerce

De invloed van het vertonen van verkoop- en voorraadcijfers

Als er in een kledingwinkel een stapel truien ligt die duidelijk kleiner is dan de rest, gaan deze truien vaak nog beter verkopen. Dat komt doordat mensen denken dat ze met die trui de beste deal hebben of het meeste met de mode meegaan. Onderzoekers Yongfu He en Harmen Oppewal van de Monash Business School hebben nu aangetoond dat het vertonen van verkoop- en voorraadcijfers ook van invloed is in

3 commerciële toepassingen van Artificial Intelligence

Er is geen twijfel over mogelijk dat Artificial Intelligence een steeds grotere rol gaat spelen in de industrie en het bedrijfsleven. Moderne auto’s, drones en smartphones maken al gebruik van AI, en dit roept natuurlijk de vraag op hoe deze technologische ontwikkeling verder omarmd kan worden. Artificial Intelligence in het bedrijfsleven Het wetenschapsgebied van AI is gefocust op het ontwikkelen van digitale systemen. Deze systemen ontwikkelen bepaalde procedures op basis

Sociale bewijskracht in de consumentenkeuze

Bij het uitkiezen van een nieuw telefoonhoesje of het boeken van een hotel vertrouwen we vaak op de keuze van anderen: het principe van sociale bewijskracht. Maar uit onderzoek blijkt dat deze informatie niet altijd even goed gebruikt wordt. Sociale bewijskracht in de E-commerce “Het komt erg veel voor dat websites en apps zowel de gemiddelde score van een product laten zien als het aantal recensies. Ons onderzoek suggereert dat

10 stappen voor een optimale Facebookcampagne

Social media marketing is essentieel voor je bedrijfsgroei, maar het opzetten van een Facebookcampagne kan de eerste keer nogal overweldigend zijn. Een goede voorbereiding zorgt ervoor dat je niet onnodig veel tijd, geld en energie aan je campagne spendeert. Welke stappen helpen je om optimaal gebruik te maken van je middelen bij het opzetten van een Facebookcampagne? 1. Stel een duidelijk doel op Voordat je aan de campagne begint moet

De voordelen van het vertonen van concurrerende prijzen

Toen dr. Mohammed Zia vluchtprijzen op Expedia bekeek, was hij verrast toen hij ook de concurrerende prijzen van andere vluchtaanbieders voor ogen kreeg. “In plaats van het verkopen van hun producten, liet Expedia me ook naar de prijsvechters kijken.” Dit zette hem aan het denken: “Waarom zou een commercieel bedrijf zijn klanten naar de concurrent verwijzen?” Vertonen van concurrerende prijzen Zia, die een PhD managementwetenschappen aan de Naveen Jindal School

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'