Salesmanagement

Levendige muziek verhoogt omzet in drukke winkels

Levendige muziek in combinatie met drukte in winkels verhoogt de omzet. Dat blijkt uit een langdurig experiment in verschillende Noord-Europese supermarkten. Supermarkten doen er dus verstandig aan om toegankelijke popmuziek in hun afspeellijst te zetten. Shopping Basket Value-meting Het onderzoeksteam bestond uit Klemens M. Knoeferle van de BI Norwegian Business School, Vilhelm Camillus Paus van reclamebureau Saatchi & Saatchi en Alexander Vossen van de University of Siegen. Ze legden 43.676

De 7 principes van beïnvloeding in B2B-marketing

Wanneer een B2B-verkoper je een gratis testproduct aanbiedt, is dit allesbehalve gratis. De achterliggende gedachte is namelijk dat je je geroepen zult voelen om deze gulhartigheid te belonen. Deze vorm van beïnvloeding kan er zelfs in resulteren dat je uiteindelijk meer geld spendeert dan jij – of de verkoper – in gedachten had. En deze quid pro quo-benadering is slechts het topje van de ijsberg van de psychologische mechanismen die

10 stappen voor een optimale Facebookcampagne

Social media marketing is essentieel voor je bedrijfsgroei, maar het opzetten van een Facebookcampagne kan de eerste keer nogal overweldigend zijn. Een goede voorbereiding zorgt ervoor dat je niet onnodig veel tijd, geld en energie aan je campagne spendeert. Welke stappen helpen je om optimaal gebruik te maken van je middelen bij het opzetten van een Facebookcampagne? 1. Stel een duidelijk doel op Voordat je aan de campagne begint moet

De voordelen van het vertonen van concurrerende prijzen

Toen dr. Mohammed Zia vluchtprijzen op Expedia bekeek, was hij verrast toen hij ook de concurrerende prijzen van andere vluchtaanbieders voor ogen kreeg. “In plaats van het verkopen van hun producten, liet Expedia me ook naar de prijsvechters kijken.” Dit zette hem aan het denken: “Waarom zou een commercieel bedrijf zijn klanten naar de concurrent verwijzen?” Vertonen van concurrerende prijzen Zia, die een PhD managementwetenschappen aan de Naveen Jindal School

Veel managers misinterpreteren klanttevredenheid

Ondanks de miljoenen die bedrijven spenderen om informatie te vergaren over de klanttevredenheid, zijn managers vaak niet in staat om de verwachtingen van de klant te begrijpen. Dat blijkt uit een onderzoek van Indiana University’s Kelley School of Business. Misinterpretatie van klanttevredenheid De onderzoekers vergeleken de antwoorden van 70 duizend Amerikaanse klanttevredenheidsonderzoeken met die van 1068 managers op dezelfde vragen. Hieruit kwam naar voren dat managers uit verschillende branches de

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'