Advertorial

Gezondheid en Veiligheid, het nieuwe ‘Duurzaam’

In 2023 moet commercieel vastgoed een C-label hebben anders wordt het onverhuurbaar verklaard. Hoe kan isolatie hierin bijdragen en hoe kan dat resulteren in een duurzamere business case? Hannie Stappers, Director Public Affairs ROCKWOOL: “Breekt nu dan eindelijk de tijd aan om naast de focus op energie en CO2 in te gaan zien dat het gaat om de integrale visie? Dat een gezonde en prettige werkomgeving, de sociale duurzaamheid van

De toegevoegde waarde van vastgoedmanagement

Actief vastgoedbeheer of -management is een belangrijke voorwaarde voor waardevermeerdering van vastgoed, stelt Piet Hein Erdman, directeur van JLL Property & Asset Management. Als tussenpersoon tussen eigenaar en huurder speelt de vastgoedmanager bovendien een grote rol bij het verduurzamen van panden. Wat houdt actief vastgoedmanagement volgens JLL in? “Het gaat om het realiseren van de ambitie van de klant en vooruitkijken. Zo voorkomen we dat wij, en onze klanten, voor

Comfort en duurzaamheid: een goed huwelijk

Verduurzamen in de vastgoedsector hoeft helemaal niet onoverkomelijk duur te zijn. We zitten in een stroomversnelling op duurzaamheidsgebied waarin steeds meer het besef komt dat een groene woning voor iedereen toegankelijk moet zijn. “Wacht niet op je buurman”, bepleit daarom ook Serge de Boer van EQ zero. “Verduurzamen levert op termijn alleen maar rendement.” EQ zero is een initiatief van Visietech en Bouwcenter dat zich volledig richt op all electric

‘Het gaat veel meer over brede mobiliteit’

Athlon bestaat ruim honderd jaar. Wat doet de lease-gigant om mee te bewegen met digitale ontwikkelingen en de almaar groter wordende wensen van de klant? Directeur Marchel Koops: “Van werkgever naar eindgebruiker: dat is de uitdaging.” Op het gebied van mobiliteit is er sprake van een flinke aardverschuiving. Verstedelijking, internet of things, digitalisering, elektrisch rijden en nieuwe toetreders als Uber, Google en Tesla veranderen in rap tempo het landschap. Marchel

Voortdurend verbeteren bij ONVZ Zorgverzekeraar dankzij agile werken

Om verzekerden nog beter van dienst te zijn en de klantbeleving duurzaam te verbeteren, heeft ONVZ Zorgverzekeraar een aantal agile teams opgezet. Binnen deze teams werken medewerkers vanuit verschillende achtergronden en expertises samen om nieuwe proposities en technologieën te ontwikkelen en te implementeren. Bij de transitie naar agile werken wordt ONVZ begeleid door agile transformation coaches van Xebia. “De teams zijn zo enthousiast en de resultaten zijn zo positief dat

Zo brengt de wendbare leider mensen in beweging!

Onze snel veranderende samenleving vraagt om een nieuw soort leider, om wendbaar leiderschap. Een leider die weerstand wegneemt in plaats van toevoegt. Die een organisatie laat dansen in plaats van werken. Dat stelt Rutger Slump, senior trainer bij opleidingsinstituut de Baak. Wendbaarheid: de weg van de minste weerstand De wereld verandert snel en wordt steeds complexer. Dankzij technologische innovaties is het mogelijk om heel snel nieuwe producten en diensten naar

‘Meer rendement agile projecten bij focus op business goals’

“Software wordt gebouwd met een doel. Het doel is er een probleem mee op te lossen of waarde te creëren. Hoewel developmentteams tegenwoordig in staat zijn om razendsnel software te ontwerpen, ontwikkelen en te installeren, wordt er nauwelijks gemeten of de gestelde doelen daadwerkelijk gehaald zijn, en of we deze doelen blijven behalen. De echte waarde zit hem in het continu toetsen of de opgeleverde software ook daadwerkelijk bijdraagt en

Beter, sneller en relevanter veranderen

Waar het voorheen soms anderhalf jaar duurde voordat een idee tot uitvoering kon worden gebracht, is het in organisaties met een agile werkwijze mogelijk om binnen een maand een compleet nieuwe homepage live te zetten. Dit zag Gladwell gebeuren bij een grote verzekeraar met agile teams. “Als je multidisciplinair werkt, kun je heel snel tot goede resultaten komen”, vertelt Niels Groen, trainer bij Gladwell Academy en Senior Consultant bij BlinkLane

Stop starting. Start finishing. Start Kanban!

De wereld verandert. De markt verandert. De klant verandert. Veranderingen volgen elkaar steeds sneller op. En dan rijst de vraag: “Hoe kan ik als organisatie klaarstaan met een antwoord, nog voor de vraag wordt gesteld?” Of: “Hoe kan ik als dienstverlener mijn klant optimale service bieden?” Flexibiliteit is hierbij het codewoord. Agility is de trend. En binnen agility een veelheid aan raamwerken. Allemaal flexibel en kort-cyclisch. Allemaal met focus op

Benut het potentieel van feedback op uw organisatie

Veel bedrijven laten hun service beoordelen aan de hand van klantenonderzoek. Meten is immers weten. Maar alleen meten is niet genoeg. Hoe kan feedback zo worden verzameld en ingezet dat het leidt tot meer betrokken medewerkers, meer loyale klanten en groei van de organisatie? “Met het vaststellen dat de mate van tevredenheid onder klanten en mede-werkers hoog genoeg is na een tweejaarlijkse meting, laat je groeipotentie liggen”, stelt Rogier Taylor,

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'