Marketing

Gebruikt jouw bedrijf al een onlinemarketingfunnel?

Een onlinemarketingfunnel, ook wel bekend als marketing- en salesfunnel of conversiefunnel, beschrijft het proces dat je (online) doelgroep doorloopt van potentiële tot daadwerkelijke klant. Je hebt vast weleens van dit begrip uit de digitale marketing gehoord. Maar pas je dit concept ook toe in de praktijk? Is je antwoord ‘nee’? Dan is het de hoogste tijd dat je dit gaat doen. Wat is een onlinemarketingfunnel? Het idee van een onlinemarketingfunnel

Verbeter je campagneresultaten met deze optimalisatietactieken voor Performance Max

Hoewel er sinds de introductie van Google Performance Max een aantal zaken zijn die je niet meer zelf kunt doen, zoals handmatige biedingen instellen, zijn er nog altijd veel dingen die je wél kunt doen om je campagne te optimaliseren. Nuttig is bijvoorbeeld de automation-oplossing van Adchieve, een specialist op het gebied van Performance Max optimization. Sleutelen aan je creative assets en extensies Een van de manieren om je Performance

Soorten stickers en hun functies

Stickers spelen een belangrijke rol in productidentificatie en promotie. Ze worden gezien als de goedkoopste vorm van marketing, omdat deze op ontelbare manieren kunnen worden gemaakt en overal worden geplakt. Er zijn verschillende soorten stickers beschikbaar die jou kunnen helpen om zonder extra kosten een positieve indruk van jouw merk achter te laten. Maar wat zijn de populaire soorten stickers die beschikbaar zijn? Het antwoord daarop lees je in de

Structuur en uitstraling zorgt voor terugkerende klanten

Het is belangrijk voor bedrijven dat klanten terugkeren nadat ze ooit in zee zijn gegaan met de producten of services. Echter is dit nog zo makkelijk niet omdat er vaak een hele hoop concurrentie is die jouw percentage marktaandeel graag in bezit willen krijgen. Toch zijn er meerdere aspecten waar je op kunt letten als bedrijf om je klanten op een langer termijn te behouden. Uitstraling Tijdens de piekende coronatijd,

Creatieve reclame zorgt voor groeimogelijkheden

Het is een steeds lastigere opgaven om op een creatieve maar vooral originele manier reclame te maken. De concurrentie binnen het bedrijfsleven is killend, en bedrijven moeten steeds meer reclame maken en campagnes voeren voor een steeds kleiner stukje marktaandeel. Echter zijn er weldegelijk nog goede manieren om reclame te maken waarmee er daadwerkelijk een voorsprong gecreëerd wordt op de concurrentie. Welke manieren er allemaal mogelijk zijn, zocht Mijn Zakengids

Creativiteit belangrijker dan de meeste ondernemingen denken

Ondanks de lange covid periode worden er nog altijd vele ondernemingen gestart. De concurrentie is voor vele lokale bedrijven dan ook killend. Echter is het zo dat vele bedrijven en ondernemingen op eenzelfde manier reclame maken voor het product of dienst wat ze verkopen. Wat er dus te kort komt bij vele marketingstrategieën is creativiteit. Hoe een bedrijf of onderneming dan wel boven de concurrentiestrijd uit kan springen in de

Bedrukte bidons meest populaire relatiegeschenk van sportscholen en sportwinkels

In deze wereld waar iedereen loopt, fietst, wandelt of sportief bezig is, is de bidon een accessoire voor iedereen geworden. Met name bij sportscholen, sportclubs en sportwinkel worden bedrukte bidons weggeveen als relatiegeschenk. Maar ook voor uw bedrijf is het een slim idee om met je bedrijf te profiteren via deze trend. Bidons bedrukken met je logo heeft een positieve en sportieve uitstraling en kan worden ingezet als een krachtig

Funshoppen maakt gelukkig

Mensen die aan funshoppen doen worden vaak als ‘materialistisch’ gekenschetst. Doorgaans wordt dat gezien als een ‘slechte’ eigenschap. De meeste mensen worden niet graag door anderen als materialistisch bestempeld. Promovenda Esther Jaspers laat in haar onderzoek zien dat materialisme als ‘slecht’ beoordelen te ongenuanceerd is. Ze toont aan dat dingen kopen en bezitten omdat je daar plezier aan beleeft, bijdraagt aan levensgeluk, en dat het bezitten van spullen als een

Moeten bedrijven altijd reageren op online recensies?

Steeds meer bedrijven hebben een eigen Facebook-, LinkedIn- of recensiepagina waarop klanten hun positieve of negatieve ervaringen kunnen delen. Maar hoe wenselijk is het eigenlijk om klanten een dergelijk podium te bieden, en moet je juist wel of niet reageren op de recensies? Nieuw onderzoek toont namelijk aan dat het reageren op slechte online recensies het aantal negatieve reacties juist kan verhogen. Invloed van online recensies In het onderzoek werd

Beter adverteren door volgen van slaap-waakritme

Bedrijven investeren in toenemende mate hun marketingbudget in social media. Het vergroten van traffic en advertentie-inkomsten door strategische contentplanning blijkt echter niet makkelijk, door de vele manieren waarop men dit kan aanpakken. Nieuw onderzoek gepubliceerd in de Journal of Marketing laat zien dat digitale advertentie-inkomsten kunnen worden vergroot door het simpelweg volgen van de slaap-waakritme van het targetpubliek. Adverteren op social media Het onderzoek toont aan dat het afstemmen van

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'