MKB

Waarom een MKB verzuim-ontzorgverzekering bij ziekte van een medewerker?

Als werkgever in het mkb is het belangrijk om goed voorbereid te zijn op ziekteverzuim. Een zieke medewerker brengt niet alleen kosten met zich mee, maar ook verplichtingen. Met een verzuimverzekering voor het mkb ben je verzekerd tegen de financiële risico’s van ziekteverzuim. Deze verzekering helpt je bij het (deels) doorbetalen van het loon tijdens ziekte en biedt ondersteuning bij de re-integratie van je medewerker. Vooral bij flexibele contracten, zoals

Nederlands financieringslandschap in beweging

Terwijl de economie groeit en er meer financiering nodig is, loopt de hoeveelheid leningen die door banken verstrekt wordt terug. “Zeven op de tien ondernemers wil in de aankomende vijf jaar investeren, maar Nederlandse banken hebben duidelijk moeite om het midden- en kleinbedrijf (mkb) goed te bedienen”, stelt Luuc Mannaerts, CEO van mkb-financieringsplatform October Nederland. Een goed gesprek over de ontwikkelingen, uitdagingen en toekomst van het Nederlandse financieringslandschap. Wat maakt

‘Binnen een kwartier kun je je factuur verkopen’

Veel mkb’ers zullen het probleem herkennen: uitstaande facturen die niet worden afgelost en ondertussen stapelen de rekeningen op. Factormaatschappij Voldaan is het antwoord op dit short-term liquiditeitsprobleem, zo legt commercieel directeur Tim Zoete uit. Zoete en mede-oprichter Ad Buijs hebben een uitgebreide achtergrond binnen de bancaire sector. Daar viel het hen op dat liquiditeit voor mkb’ers niet voldoende ondersteund werd door hun werkgever en haar concurrenten. Grote organisaties werden wel

‘Waar anderen weken over doen, kunnen wij in één dag’

“We doen geen gekke, nieuwe dingen. Maar we kijken naar de ondernemer en wat hij of zij nodig heeft. Uiteindelijk is het voor de klant niet belangrijk in welke vorm het gebeurt.” Aan het woord is Niels Turfboer, managing director van de moderne kredietverstrekker Spotcap. Spotcap is een traditionele kredietverstrekker die met behulp van fintech – financiële technologie – die markt is ontstegen. Alle diensten van de Amsterdamse onderneming gaan

Groot deel van Nederlandse mkb groeit niet of nauwelijks

Het Nederlandse midden- en kleinbedrijf moet groeien. Om te kunnen concurreren met innovatieve initiatieven uit het binnenland, en om niet voorbijgestreefd te worden door spelers uit het buitenland. Groei levert ook het ultieme bewijs van het bestaansrecht van een onderneming; iets waar iedere ondernemer over na zou moeten denken volgens Justin Jansen, hoogleraar corporate entrepreneurship aan de Rotterdam School of Management Erasmus University. “Je kunt een schitterende slagerij hebben met

Bijna kwart mkb heeft behoefte aan externe financiering

Van het midden- en kleinbedrijf (mkb) gaf 24 procent in een enquête aan behoefte te hebben aan externe financiering. De enquête had betrekking op de periode van juli 2017 tot juli 2018. Van de mkb-bedrijven die in deze periode behoefte hadden aan financiering en hiertoe daadwerkelijk een aanvraag deden, kreeg 84 procent de financiering ook rond. Dat meldt het CBS op basis van de Financieringsmonitor. De Financieringsmonitor toont de resultaten

4 marketingstrategieën voor kleine bedrijven

Een van de grootste problemen voor kleine bedrijven is dat er meestal te veel werk is voor te weinig mensen. Grote organisaties kunnen verschillende afdelingen opzetten voor de verkoop en marketing van producten en diensten, maar het mkb heeft die luxe vaak niet. Welke 4 marketingstrategieën kunnen kleine bedrijven dus toepassen om toch mee te spelen met de grotere jongens? 1. Creëren en verzenden van geautomatiseerde mails Emailmarketing is een

Kleine bouwbedrijven halen grootste omzetgroei

De omzet in de bouwnijverheid steeg in het tweede kwartaal met 6,3 procent. Het waren vooral de kleine bouwbedrijven die een hoge groei behaalden. Onder aanhoudend optimisme bij de bouwers groeiden de werkgelegenheid en het aantal bedrijven in de bouwsector verder, meldt het CBS in de Kwartaalmonitor bouw. De bouwomzet groeide dit kwartaal voor de elfde keer op rij. Net als in de afgelopen drie kwartalen waren het de kleine

Gelijke kansen voor mkb

De Aanbestedingswet die in ons land van kracht is sinds 2013, is opgesteld om competitie bij inschrijvingen op tenders te stimuleren. Maar hoe houdt het midden- en kleinbedrijf (mkb) het hoofd boven water in de harde aanbestedingswereld, waar risico’s van opdrachten vaak groot zijn en de concurrentie al evenzeer? De Aanbestedingswet bestaat voor een groot deel uit een implementatie van Europese aanbestedingsrichtlijnen. In 2016 werd de wet voor het laatst

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'