Innovaties in de bouw en infrastructuur
Schaftwagens, ook wel bekend als bouwkeet of mobiele kantine, zijn veel meer dan alleen een plek om te lunchen. Deze mobiele units bieden talloze mogelijkheden om de efficiëntie en functionaliteit op de werkplek te vergroten. Van hun rol als ontmoetingsplek tot hun bijdrage aan veiligheid en productiviteit, schaftwagens zijn onmisbaar geworden in diverse sectoren. Een schaftwagen kopen kan ook nog is gemakkelijk online. Multifunctionele Werkplek Een schaftwagen fungeert niet alleen
Overvolle bouwplaatsen, talloze af- en aanrijdende leveranciers en truckladingen vol afval; op veel bouwterreinen in Nederland is duurzaamheid nog ver te zoeken. Bovendien zijn ook de bouwwerken zelf vaak niet energieneutraal. Een doorn in het oog van het bedrijf Van Hattum en Blankevoort. Als civiele bouwonderneming ontwerpen, bouwen en onderhouden zij grote constructies zoals bruggen, viaducten, sluizen en tunnels. En met ingang van 2025 willen zij de meest duurzame, civiele
Steeds vaker krijgen delen van Nederland te maken met hoosbuien waarbij in een korte periode net zoveel regen valt als normaal gesproken in een maand. Eind april stonden er straten onder water in Limburg en Noord-Brabant. Nog geen twee weken later liepen kelders en restaurants onder in delen van het noorden en oosten van het land. Een veranderend klimaat vraagt om een aangepaste inrichting van bebouwd gebied. Deltaplan Ruimtelijke Adaptatie
Vanuit de trein van Almere naar Den Haag kunnen reizigers het ene na het andere bouwproject aanschouwen. Aan de randen van bestaande steden worden nieuwe wijken gecreëerd, maar ook fietsend door de grote steden zelf duurt het niet lang voordat men woningen in aanbouw tegenkomt. Uitzicht op hijskranen en het geluid van heimachines zijn voor inwoners van plaatsen zoals Rotterdam, Amsterdam en Den Haag onderdeel van het dagelijks leven. De
Om Nederland ook in de toekomst toegankelijk en leefbaar te houden, zijn slimme oplossingen op het gebied van mobiliteit gewenst. Niet alleen voor een betere doorstroming van het verkeer, maar ook om schoner en veiliger te kunnen rijden. In dat kader wordt ook wel van smart mobility gesproken. Een verzamelnaam die volgens Renate Hemerik, directeur van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA), geen vaste definitie heeft. Volgens haar is het
Het huidige Nederlandse economische systeem is grofweg gebaseerd op het winnen, gebruiken en vervolgens weggooien van grondstoffen. In 2011 al waarschuwde de toenmalige secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon dat dit systeem op de lange termijn niet houdbaar is. Hij noemde het blijven behalen van economische groei ten koste van natuurlijke grondstoffen een global suicide pact. Daarmee doelde hij onder andere op de economische en klimaatgerelateerde risico’s die het