Verpakkingsindustrie
Duurzaamheid wordt steeds meer gemeengoed in het bedrijfsleven, en dit is eveneens het geval in de bierindustrie. Zo is Koninklijke Grolsch op verschillende manieren slagen aan het maken om hun verpakkingen duurzamer te maken. Hoe doen ze dit precies? Corporate Affairs Director Koert van ’t Hof, Marketing Manager Premium Brands Jaap Sühre en Packaging Material Development Specialist Joost Nawijn vertellen over de manieren waarop Grolsch haar groene imago waarmaakt. Wat
Voor grote merken is het belangrijk een duidelijke duurzaamheidsagenda te hebben; zij kunnen namelijk het verschil maken. Coca-Cola ziet het daarom als een belangrijke taak om deze voortrekkersrol te benutten en zet zich met hoge ambities in voor de verduurzaming van haar producten en processen. Arjanne Hoogstad (manager Duurzaamheid) en Derk van de Luitgaarden (manager National & Keyaccounts) van Coca-Cola European Partners in Nederland leggen uit. “Door de grote schaal
Hoewel biobased plastic over het algemeen nog wel iets duurder is dan de traditionele kunststoffen, groeit de markt flink: met zo’n 15 tot 20 procent per jaar. Consumenten hechten meer waarde aan duurzaamheid en dus wordt het voor bedrijven ook steeds interessanter om zich als zodanig te profileren. In 2015 kondigde Coca-Cola aan dat hun PlantBottle in de toekomst voor 100 procent uit biobased materialen gemaakt zou worden en LEGO