Het marketing landschap is constant in beweging. We zijn bekend met traditionele tools zoals radio, kranten en tv. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van  een nieuwe marketing tool: de kartonnen koffiebeker! Waarschijnlijk had je er nog niet eerder van gehoord. 

Wanneer je koffie drinkt uit een kartonnen beker, valt het vaak op dat de beker een nietszeggend, standaard design heeft. In dit artikel vertellen we je graag meer over hoe je koffiebekers in zou kunnen zetten als marketingtool. Het levert tenslotte meer op dan je van te voren zou verwachten! 

Verschillende mogelijkheden qua bedrukking

De meeste koffiebekers die je in Nederland ziet, zijn “standaard”-designs afkomstig uit China. Stel je voor, een beker met standaard koffieboontjes. Dat draagt natuurlijk niet bij aan de merkbeleving van jouw bedrijf. Voor jouw merk wil je een sprekend design die de kernwaarde van jouw bedrijf duidelijk naar voren laat komen! Het is tegenwoordig al mogelijk full-colour ontwerpen op een koffiebeker te bedrukken. Niet meer standaard enkel een logo, maar een volledige beker in de huisstijl van jouw bedrijf. Daarmee kun je jouw doelgroep echt enthousiasmeren voor jouw product.

Groot bereik en exposure

Kartonnen bekers hebben een enorm bereik! Denk maar eens hoe lang iemand over een kopje koffie doet, dat is gemiddeld 7 minuten! Ook wordt de beker bekeken door verschillende andere personen die langs lopen, een praatje maken of simpelweg van een afstandje groeten. Het bereik is dus veel groter dan een gemiddeld reclamebord! 

Doordat je de bekers al in kleine oplages kan bestellen, zijn de koffiebekers uitermate geschikt voor acties. Voor iedere actie kun je weer andere bekers inzetten. Daardoor kun je de bekers perfect aanpassen aan de actie en daarmee jouw actie goed uitlichten. Doordat het ontwerp anders is dan een standaard beker, breng je jouw product veel meer onder de aandacht. En dit geldt natuurlijk voor het bereik en exposure naar klanten toe, maar denk vooral ook aan de interne communicatie. Hoe leuk zou het zijn als je het volgende personeelsfeest, het afscheid van een geliefde collega of de nieuwe regelgeving omtrent het gebruik van de kantine kan communiceren via een koffiebeker. Dan is iedereen binnen de kortste keren op de hoogte.

Marketinguitingen

Koffiebekers kun je op diverse manieren bedrukken. Met een logo, een slogan of een volledige bedrukking om jouw product of actie te promoten. Door de kleine oplages kun je eenvoudig wisselen van design. Het is zelfs mogelijk om elke beker een uniek ontwerp te geven. Zo blijf je vernieuwend met het ontwerp.