Consumentengedrag

Games hebben een enorm probleemoplossend vermogen

Op een uitgedroogde, rode planeet – ver weg van de aarde – neemt een achttienjarige jongen plaats in een futuristisch ruimteschip, ten grootte van een klein privévliegtuig. Als een volleerd astronaut configureert hij het vaartuig voor vertrek en lanceert hij het dwars door de stoffige atmosfeer. Eenmaal de oranje dampkring achter zich gelaten, besluit hij een ander planetenstelsel te bezoeken. De keuze is groot, het heelal bestaat immers uit een

Een diervriendelijk duwtje in de rug

Dagelijks lopen miljoenen Nederlands door de supermarkt. Met een winkelmandje in hand pauzeren ze voor de schappen, zich afvragend wat ze vanavond zullen eten. Voor steeds meer consumenten hangt die beslissing niet alleen af van smaak, gelegenheid, en financiële middelen, maar ook van hun ambities op het gebied van dierenwelzijn. Ze zijn zich beter bewust van het productieproces van vlees en overwegen een diervriendelijkere keuze. Een keurmerk kan daarbij een

Bellen en televisiekijken via internet toegenomen

Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart (23 procent) van de bevolking van 12 jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft (55 procent) dat. Ook zijn in deze periode meer mensen op internet televisie gaan kijken. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2018 dat het

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'