Een goede domeinnaam bedenken, zorgt ervoor dat je verkoopaantallen stijgen. In deze blog geven we 3 redenen waarom je dit moet meenemen in je strategie voor een nieuwe webshop. 

Vertrouwen  

 Stel, je geeft je kersverse project een bijzondere afkorting. Niemand weet waar je bedrijf voor staat en zal eerst een paar keer hardop moeten lezen om het online domein een vaste plek te geven in het geheugen. Dat kost de meeste mensen te veel tijd. We leven in een tijdperk waarin de consument amper ergens moeite voor doet en direct wil worden voorzien in een behoefte. Als jouw digitale naambordje meer vragen dan herkenbaarheid oproept, haken de meeste bezoekers af.  

Hoger in de zoekresultaten  

 Dit is een gratis gevolg wanneer de bedrijfsnaam aansluit bij de zoekintentie van een gebruiker. Een webwinkel over bijvoorbeeld kinderkleding met het woord kinderkleding in de naamgeving krijgt betere posities toebedeelt van het algoritme dan een concurrent die kiest voor een woordcombinatie zonder deze focus term.

Google schotelt de mensen die de zoekbalk gebruiken alleen lijsten voor met suggesties als ze zeker weten dat de betrokkenen partijen kwaliteit leveren. Je klimt snel op deze lijst met een herkenbare naam, want dat onderscheiden geïnteresseerde kopers die vervolgens hun winkelmandje vullen om af te rekenen. Dit meet Google, anders gezegd: slaag je erin om dit proces te optimaliseren, vind je vanzelf een beloning in je statistieken.  

Naamsbekendheid  

 Goede uitspraken blijven kleven bij mensen om er vervolgens over te vertellen aan klasgenoten, collega’s, vrienden en familie. Om dit te bereiken met een domeinnaam is het belangrijk om jezelf te vestigen op het internet met maximaal twee woorden. En betrek diverse kenmerken in je keuze om je naamsbekendheid te vergroten. Denk hierbij aan humor, bekende uitspraken in de regio, doelen en dromen.

Op het begin merk je hier nog weinig van, maar na een tijdje googlen mensen specifiek op deze creatie, omdat iemand daarover vol passie sprak en het inspeelt op hun vraag over onder andere een product aanschaffen. 

Tot slot willen we je adviseren om meerdere brainstormsessies te organiseren voordat je een domeinnaam registreert. Hiermee verbind je namelijk de connectie van vraag en aanbod perfect aan elkaar zonder advertentiekosten.