Mijn IT-gids

Inkijkexemplaar

Mijn IT-gids

Doel: Mijn IT-Gids is het IT-magazine voor alle organisaties die dankzij innovatieve IT een gouden toekomst tegemoet willen gaan. Door toepasbare voorbeelden en tips van toonaangevende experts is Mijn IT-Gids een wegwijzer naar succes.

Inhoud: Elke uitgave bevat expertinterviews, diepgravende achtergrondverhalen, inspirerende opiniestukken, en praktische tips & tricks over technologische innovaties. Deze zijn onderverdeeld in verschillende katernen waarin de redactie een aantal actuele thema’s uitdiept.

Bereik: Het magazine verschijnt 5 keer per jaar bij het MT met een bereik van 130.000.

Doelgroep

Directieleden, IT executives, Business Managers, Innovatiemanagers, Engineers, Developers, information- en Applicationmanagers.

Directieleden
Managers
Developers
Mijn IT-gids

Een impressie van de artikelen

Kennis onmisbaar voor toekomst techniek en ICT

Voor bedrijven in de techniek- en ICT-sector is het tekort aan technici en ICT’ers op de Nederlandse arbeidsmarkt al jaren evident. Ook voor jongeren met een aansluitende vakopleiding is al langer goed te merken dat de markt om bepaalde krachten staat te springen. “Op een bijeenkomst voor de installatiebranche krijgt een student installatietechniek zo van vier verschillende bedrijven een baan aangeboden, nog voordat hij of zij het diploma op zak heeft”, vertelt Doekle Terpstra, voorzitter van UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de technische detailhandel. Die situatie is niet nieuw, maar de problematiek die eruit voortkomt heeft in toenemende mate invloed op de maatschappij. Verschillende domeinen in de samenleving lopen steeds meer in elkaar over waardoor met name technische en ICT-toepassingen in iedere sector te vinden zijn. “Energie, zorg, mobiliteit – niets gaat meer zonder techniek”, stelt Terpstra. Hij noemt techniek de ruggengraat van de maatschappij, waaruit volgt dat een tekort aan personeel niet langer enkel een probleem voor de branche is, maar ook voor Nederland als geheel. In kaart brengen Vaak is het kwantificeren van het probleem een goede eerste stap om tot de kern van een vraagstuk en de mogelijke oplossing te komen. Helaas is juist dat

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* Elke week het laatste zakelijke nieuws
* Interviews met zakelijke (eind)beslissers
* Inclusief het gratis boekje '15 visies van sectorexperts'